Alla inlägg under oktober 2008

Av Victoria - 2 oktober 2008 18:52

Fy jag har verkligen ingen lust att åka och jobba inatt.... tycker riktigt synd om mig själv som måste ut i detta oväder.. 


började iallafall på en ny bok som jag kan läsa på bussen.. det är helt sjukt vilken tid det tar att åka buss härifrån till mitt jobb.. när jag åker moppe tar det ca 10 min. och med bussen ca 40 minuter..   jag har lovat mig själv att nu ska det bli körkort jag är sååååå less på att inte ha det!!  Jag och min syster ska peppa varandra och ta det samtidigt.


idag läste jag en sån hemsk blogg om en tjej som dog i cancer skrev och hennes mamma.. det finns en länk på pernilla wahlgrens blogg om nån är intresserad..  en ung tjej som dör i cancer sånt får inte hända.


Idag slapp jag laga middag min sambo gjorde jätte god lax och mandel potatis med rom röra en mycket lyxig torsdags middag..


Nu kom min sötnos och ville krypa i säng så jag måste gosa lite på henne.


 kram kram!!

Av Victoria - 2 oktober 2008 13:21

Här kommer receptet jag lovat..


farmors thekakor!

5 dl mjölk

50 g margarin

smält smöret och imed mjölken värm till 37 grader

smula i ett paket jäst

och

ca 10 dl mjöl

1 tsk salt

2msk socker


rör om degen jag använder en sked bara, degen blir lös

klicka ut den till 18 klickar på 3 plåtar med bakplåtspapper på och mjöla sen handen och tryck ut dem till thekaksform lägg sen över kökshanddukar och låt jäsa i 1 timme.


sen in i ugnen 6-7 min på 225 grader


mums mums!!

kanske inte det nyttigaste brödet men gott!!


Idag regnar det som bara den min kompis och hennes familj är fast i sitt hem pga av att vägen svämmat över... tycker synd om dem.. de får flytta till oss om de vill.


Jag har förästentränat idag hihihi  lillstumpan hade sån fart på cykeln hem så jag sprang hela vägen hem från dagis  blev helt slut!!


Nä nu ska jag och min sötnos baka dessa thekakor!!


Bye bye!!


Av Victoria - 2 oktober 2008 08:37

Idag blir det tvätt och städdag.... kul..


Jag jobbar natt inatt sen direkt efter jobbet har vi Apt och då har jag faktist lite saker jag ska ta upp om jobbet..   på mitt jobb är det många som är så himla bekvämma och inte orkar ta sig för att göra nåt men nu har jag kollat upp lite aktiviteter som vi skulle kunna göra och det tror jag chefen kommer vara possitiv till oxå..  blir kanske ett + i kanten för mig hehe..


Imorse vaknade jag fyra har skit svårt att sova när det tokregnar ute.. känner mig lite seg faktist men jag och stumpan hann med mycket imorse bla att klippa luggen på henne och jag har redan varit och handlat..


Nä nu ska jag börja med mitt roliga... 

ska lägga ut ett recept sen på jätte goda thekakor som min dotter älskar ibland är det kul med hembakat..


kram och hej!!

Ovido - Quiz & Flashcards