Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

receptet!!!

Av Victoria - 2 oktober 2008 13:21

Här kommer receptet jag lovat..


farmors thekakor!

5 dl mjölk

50 g margarin

smält smöret och imed mjölken värm till 37 grader

smula i ett paket jäst

och

ca 10 dl mjöl

1 tsk salt

2msk socker


rör om degen jag använder en sked bara, degen blir lös

klicka ut den till 18 klickar på 3 plåtar med bakplåtspapper på och mjöla sen handen och tryck ut dem till thekaksform lägg sen över kökshanddukar och låt jäsa i 1 timme.


sen in i ugnen 6-7 min på 225 grader


mums mums!!

kanske inte det nyttigaste brödet men gott!!


Idag regnar det som bara den min kompis och hennes familj är fast i sitt hem pga av att vägen svämmat över... tycker synd om dem.. de får flytta till oss om de vill.


Jag har förästentränat idag hihihi  lillstumpan hade sån fart på cykeln hem så jag sprang hela vägen hem från dagis  blev helt slut!!


Nä nu ska jag och min sötnos baka dessa thekakor!!


Bye bye!!


 
 
Jessica

Jessica

2 oktober 2008 17:46

Ja, vi får se hur länge vi blir inregnade?! Mankan tyckte nästan att det skulle bli mysigt han:-)nån dag kanske, sen räcker det.
Utan cigg dessutom och godis och dricka och glass och kakor.......hur ska det här gå??

http://noica.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AHN

3 oktober 2008 10:40

Kanon med receptet, måste verkligen testa det!! Hoppas du uthärdade jobbet och färden dit. Du läser ju mycket, varför inte lägga in tips på böcker här?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 12 april 2011 12:41

Har tappat blogglusten helt faktist.. men den kommer kanske tillbaka.   Det har hänt ganska mycket sen sist.. Jag o Nicke har separerat så jag och Wirva letar en ny lägenhet här i närheten,  helst vill vi bo nära hennes skola, vi kollade på en ...

Av Victoria - 2 mars 2011 13:09

Igår va jag och lilla Pirwan med mamma i birsta, mamma hade lovat att Wirva skulle få köpa kläder eftersom hon var så sjuk förra veckan. Det var en mycket lycklig tjej som kom hem.. eller iallfall tills hon upptäckte att munkjackan hon köpt hade ...

Av Victoria - 27 februari 2011 06:59

Här har vi som vanligt varit vakna länge trots att det är söndag men idag vaknade jag faktist före Wirva, 04.15 var jag superpigg..   Häromdan var jag på lite dåligt humör (var hungrig innan middan..) Wirva ritade lite snabbt en teckning till mig...

Av Victoria - 24 februari 2011 09:51

Fy vad jag var hängig igår eftermiddag och kväll, jag hade helt sjukt ont i huvudet och mådde lite illa men idag mår jag bra igen! Skönt de!  Jag var helt säker på att jag skulle bli sjuk men förmodligen var det bara krafterna som tog slut, har j...

Av Victoria - 22 februari 2011 08:19

Det är synd om Wirva.. hon är verkligen inte pigg   . Idag är hon dock lite bättre än igår när hon kräktes om vartannat plus hostan,snoret och febern. Det är inte magsjuka (tror jag) utan hon kräktes för att magen var tom och när hon åt så kom de...

Ovido - Quiz & Flashcards