Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Victoria - 14 oktober 2008 10:24

på begäran kommer här mitt recept på grötbullar som är mycket smaskiga!!

 4 dl havregryn

 6 dl vatten

 2 tsk salt


koka gröt och låt svalna.


värm 2 dl mjölk + ev. nån matsked matolja till fingervarmt och i med

ett paket jäst tillsätt sedan

10-12 dl vetemjöl  och ( obs ta inte för mycket mjöl blir inte så gott då)

2 msk socker  och i med

gröten

 rör om till deg  och låt jäsa i 30 minuter övertäckt.

Knåda sedan till ca 18 bullar  och jäs dem på plåt i 30 minuter och grädda sedan i 8-10 minuter 225 grader.


är mycket goda om jag får säga det själv!! helst nybakta förstås..



Av Victoria - 14 oktober 2008 09:24

igår blev det ingen städning av förråd.. jag blev för lat.. hehe..

Var iallafall på vårdcentralen och kollade mitt blodtryck vilket var perfekt!!Skönt för då vet jag att huvudvärken inte beror på det fast den är faktist mycket bättre nu..peppar peppar...

Sen på kvällen fick vi besök av mina  gudbarn och deras föräldrar..mycket trevligt!!


Idag tänkte jag ta mig i kragen och börja i förrådet men vet ni vart nyckeln är... den har nicke I bilen.. så typiskt bara för jag var så motiverad nu, men jag hittar nog något att pyssla med här hemma oxå har ju lite sy projekt jag aldrig tar mig för att göra.


I eftermiddag ska jag och Wirva gå på öppna föskolan hon gillar det mycket,  vi ska träffa en kompis till henne där och sen ikväll är det föräldramöte på dagis och då har jag fixat barnvakt så vi kan gå båda två.. Nicke tycker inte det är sådär skitkul men han får så lov att följa med =)


Vi ska äta sååå god mat idag.... pölsa med potatis och lingonsylt!!! MUms mums  när jag var liten fick jag önska middag på min födelsedag och då önskade jag det mina systrar belv inte sä glada då.


hej då!!

Ovido - Quiz & Flashcards