Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Victoria - 20 oktober 2008 17:57

nu står salladen i kylen och gonar till sig.. jag tog lite mindre olja får se hur den blir.

Jag och wirva åt ugnspannakaka till middag och jag hade bara vetemjöl fullkorns special och det blev helt ok med det mjölet och nyttigare :)


Jag är trött  fast jag inte gjort just något idag..  förmodligen lär jag somna så fort jag sätter mig i soffan..  ska nog spela in cityakuten för säkerhets skull...


Nu dax för lite bolibompa gos med min nybadade tjej!!


kram kram!!

Av Victoria - 20 oktober 2008 15:53

Den här salladen ska jag jag göra idag den kallas två veckorsallad fast här hos oss har den aldrig räckt så länge =)


1,5 l strimlad vitkål

3-4 grovt rivna morötter

1 strimlad purjolök

2 st parikor i strimlor


gör ett snabbt uppkok av

1 dl raps olja

1dl äppelscidervinäger

1dl vatten

1tsk salt

1 msk socker

4 tsk salladskrydda

jag brukar även ha i lite vitlökskrydda men är inte så i receptet

 häll den varma dressingen över salladen och på med ett lock och skaka om och in i kylen!!Den är skitgod!

Jag har hört att den ska förbränna fett ju mer man äter av den men jag vet inte det.. är ju ganska mycket olja i  men den hamnar som på botten sen så då kan man hälla bort lite.


Det ska jag pyssla med nu.

Och ikväll blir det cityakuten och soímon och tomas design..

kram så länge!!



Av Victoria - 20 oktober 2008 12:29

idag får papa dee sin dom.. undrar vad det blir ? Hoppas han får ett långt straff för jag tror att han är skyldig!


farmor hon har ringt upp bussbolaget och kollat det här med ersättning... jag ska tydligen maila dem och  säga vad jag vill ha.. har inte bstämt ännu vad jag ska kräva.. 10 tusen elller nåt sånt.. hehe.. eller oxå 295 kr som resan kostade.


hej då!!




Av Victoria - 20 oktober 2008 09:22

och klagat på buss bolaget och tjejen jag pratade med tyckte oxå att vi blivit felbehandlade så det var ju bra

tyvärr blev vi inte erbjuden nån typ av ersättning och jag är för feg att fråga.. 


Wirvan var lycklig idag påväg till dagis för hon fick ha sina nya glittriga rosa stövlar, hon är verkligen tjej ända ut i fingerspetsarna  både med kläder och lekar kanske jag har påverkat henne lite... hi hi hi..

Nu vill Nicke ha datorn så det är väll bäst han får det.

Själv har jag lite huvudvärk idag..tyvärr....  ska ta en kopp kaffe till så kanske den försvinner..


hej då!!

Av Victoria - 20 oktober 2008 07:44

Oj vag jag har sovit skönt iantt, jag har sovit hela natten vilket inte är så vanligt jag vaknade 06,30 av en goskram av wirva.


Idaag ska jag ringa bussbolaget och klaga eller oxå ska jag be wirvas farmor att ringa hon erbjöds sig,  tror hon är lite bättre än mig på sånt där..


Nu ska jag hjälpa wirva att skriva, hon håller på att göra ett grattis kort till ern kompis som fyller år till helgen.


Ciao!!



Ovido - Quiz & Flashcards