Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Victoria - 12 januari 2010 12:27

Usch vilken strulig morgon jag haft efter natten på jobbet.... jag har varit på kontoret och försökt skriva ut  listor till jobbet men det strulade som sjutton.. ..

jag lyckades radera bort en person.. min chef kallade mig data hacker   


Nu är jag iallafall hemma  igen hos en lycklig Igor.


Nickes öga vet vi inte så mycket mer om förutom att det nog är en blödning, de kunde inte se så bra eftersom det var så grumligt i ögat... inte så roligt för honom att gå i ovisshet..


Nu ska jag försöka röja undan lite mer här hemma (allt från mamma), jag hann inte så mycket igår eftersom jag var barnvakt.


Helt sjukt godissugen är jag oxå men det får bli lite honungsmelon istället... funkar ju nästan lika bra........


Jo just detja va kul att familjen Annorlunda börjat igen, jag gillar familjen med tio barn, de tar det så coolt..:)


Kramis!!






Av Victoria - 12 januari 2010 12:24

Köttfärs Bombay med jordnötter

Med lite garam masala kan du lätt göra en smakresa till Indien på en vardagskväll Köttfärs Bombay med jordnötter

Ingredienser

4 port

400 g lamm- eller nötfärs
1 gul lök
smör-&rapsolja
2 tsk garam masala
1 tsk salt
1 burk krossade tomater, 400 g
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche, paprika&chili
1 dl russin
1 dl torrostade jordnötter


Till servering:
banan, kokosflingor och gurka

Gör så här

Skala och hacka löken. Stek lök och köttfärs i smör-&rapsolja i en stekpanna. Låt garam masala fräsa med mot slutet. Tillsätt salt, krossade tomater och crème fraiche. Låt koka under lock ca 10 min. Blanda i russin och jordnötter. Servera köttfärsen med ris, skivad banan, kokosflingor och tärnad gurka.

Psst!

Garam masala är en indisk kryddblandning som ofta består av kanel, peppar, koriander, kummin, kardemumma, nejlika och muskot. I Indien har nästan varje familj sin egen garam masalablandning.


Receptet har jag "lånat" från Arla.

Jag tror dock jg hoppar över russinen.


Ovido - Quiz & Flashcards