Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Victoria - 2 mars 2009 19:20

Idag har Wirva haft Meja här och de har pysslat och gjort små gubbar av toalettpappersrullar som vi har sått smörgåskrasse i, de bli ganska roliga sen när "håret" växer ut.

 Meja var så rolig innan de skulle åka hit och Jessica bad henne att packa täckbyxor ifall vi skulle gå ut.. då sa hon men mamma de bor ju i lägenhet.. hahaha!! 


Jag är såååå sugen på ngt gott men nåt sånt blir det inte jag tror dock att jag ska unna mig gurkstavar och fildipp senare fast helst skulle jag vilja doppa chips där..


Sov gott hälsar Wirva..:)




Av Victoria - 2 mars 2009 07:57

Jag har ju alltid sagt att Wirvas namn kommer från island men igår hade jag fått ett mail på min facebook från Wirva som jag kände när jag var yngre och som jag fick namnet ifrån,

hon berättade att Wirva har namnsdag idag i Finland, haha ..men att det även är ett vanligt namn på island..:)


Hon berättade även var det kommer ifrån,

från finska ordet virvatuli = irrbloss. Små blå eldar som kan synas på mossar och myrar på natten. I finland trodde man förr att de var magiska älvor. :-) Tycker det låter lite fint.


Wirva är jätte glad att vi nu kan fira Wirvadagen!!


Ha en bra dag!!  Kram Victoria



Ovido - Quiz & Flashcards