Alla inlägg under november 2009

Av Victoria - 17 november 2009 10:58

men vi försov oss faktist idag.. jag vaknade 07.45 och då låg pirwan brevid mig och sov så sött..:)

Tur hon går på sexårs så det inte är skolplikt så vi behövde ej stress ihjäl oss,, var dock på skolan halv nio.


idag har jag en ledig dag så jag städar och tvättar såklart..

Nicke åkte precis iväg till en kompis så jag är alldeles själv här hemma vilket är riktigt skönt.


Middag idag fick Wirva bestämma så det blir ugnpannakaka med bacon i och jag har ett super bra recept på det.


5 av allt

5 ägg

5dl mjöl

5 dl vatten

5 dl mjölk


Blir mycket mat så jag får matlåda imorgon oxå.

Kom precis på att jag ska ringa Emma och höra om hon vill äta hos oss..hon gillar ugnspannkaka mycket.


Imorgon ska Wirva ta sprutan och det blir Nicke som får följa henne eftersom jag jobbar (han är sjukskriven fortfarande) Wirva verkar inte bry sig så mycket att hon ska ta den så det lär nog gå bra.. värre blir det för Nicke som inte gillar att se när andra tar sprutor trots att han diabetes och tar flera själv om dan.

  


Jag ska även baka en kladdkaka (tror jag det blir) idag eftersom vi får gäster imorgon kväll , Nickes kusin hans tjej och deras lilla bebis kommer hit vilket ska bli trevligt!


Nu ska jag återgå till städningen.


Kram kram!!



Av Victoria - 16 november 2009 09:23

Tillbaka till vardan igen...

slut med smaskiga trerätters middagar som jag fick hos Liza ( räkröra toast, Potatisgratäng och lammkotlett och hemma gjord Aioli efterrätt pannacotta, mums mums var det !!!)

näää idag blir det blodpudding.. gott det oxå men väldigt mycket vardag Skrattande


Idag är det fullt ös hela dan.. först jobbar jag, är på jobbet nu och sen ska jag hämta Wirva och hem och äta fort sen stress iväg på studiecirkeln jag går på om föräldraskap vilket är mycket intressant ,  vi tar upp viktiga tankar om föräldraskap.


Jag ska försöka ta tag i dessa julklappar i veckan.. får lite panik att jag knappt börjat ännu faktist men det brukar alltid ordna sig.

Tycker det är svårast vad man ska köpa till våra föräldrar som ju har allt det vill ha..


Nu ska jag jobba lite.


Kram kram!!



Av Victoria - 15 november 2009 13:18

Nu sittter vi på tåget hem efter en jättemysig helg i stockholm.

liza var så himla vacker i sin mage och vi längtar tills vi får träffa den lilla humlan oxå.

    


Jag har blivit så upppassad med god mat och trevligt sällskap hela helgen.


Igår lördag då var vi en liten sväng på stan innan vå åkte till Linda ,Daniel och Morris

       där blev vi bjudna på lunch och fika och jag tjänade in 450 kronor eftersom Linda var snäll och klippte mig, så nu är jag värsta snygg.Skrattande


Wirvis pirwis fick en peng av mig och Liza så då passade hon på at köpa nåt hårfärgningssett på leksaksaffären som jag såhär i efterhand kanske inte tyckte var så bra grej   eftersom färgen verkar sitta hårt... den försvinner nog inte när hon tvättar håret först gången..


Shoppingen då?

Jag har köpt en handväska som jag tror kommet bli en riktig favorit, några julklappar (de första) och en halsduk för ynka 30 kr.

Wirva fick t-shirten hon har på bilden.


Nu är vi snart hemma vilket ska bli skönt det med..  jag längtar efter Igor.. :) 


Kram Victoria



Av Victoria - 12 november 2009 21:42

Idag tog vi med oss Emily hem från skolan     så här glada blev tjejerna när jag frågade om de ville ha kladdmuffins Skrattande


Sen efter middan fick vi finfrämmande av Mamma, Emma och Nina som oxå hade med sig en resväska jag ska låna.

Igor gjorde succe... jag tror de blev riktigt förtjusta.

     och han med.

Mamma hade med en present till Wirva fårn canada som varit ute på vift.

   hi hi..


Nu ska jag gå ner och se om jag kan tjuvstarta i tvättstugan, jag har tvätttid sju imorgon och måste tvätta lite innan vi åker.


Kramis!


       Ha ha ha... jag kunde inte hålla mig Emma ..:)


Av Victoria - 12 november 2009 10:00

Det är vad jag har haft idag...

det började med att bussen hemifrån mig var ca 30 minuter försenad så jag fick stå ute och frysa eftersom jag hade min tunna jacka och inga vantar.. sen när den bussen äntligen kom in till stan så åkte bussen till mitt jobb innan jag hann kliva på och sen när det äntligen kom en ny buss då körde den fast och krockade med en lyktstolpe..  

Jag kom ca 40 minuter sen till jobbet vilket inte var så kul.. jag hatar att komma försent.

Dessutom glömde jag min  smaskiga matlåda (pölsa och potatis vilket gillar mycket) hemma.


Nu ska jag kolla runt på lite favorit bloggar innan jag måste jobba lite mer.


Kramis!



Av Victoria - 11 november 2009 18:56

Fy vad jag är trött...  Wirva sover lite oroligt nuförtiden, hon drömmer en massa och vaknar till ibland på natten och sen vaknar hon ju som vanligt tidigt oftast vid fem.. gäässspp.

Vi kliver ju inte upp då men hon kan inte somna om utan ligger och gosar och rör sig... är jätte mysigt men jag har svårt att somna om när jag blir väckt den tiden.


Jag jobbar imorgon men är sen ledig i tre dagar vilket ska bli skönt och dessutom åker vi ju till Stockholm på fredag och ska träffa Liza och på lördag ska vi hem till Linda och träffa henne, mys pys helg alltså!!!


Igor gubben går det hur bra som helst med, han är jätte duktigt och go.


Ikväll är det tv (igen) Greys anatomy kl. 21.00 och sen tror jag faktiskt jag ska lägga mig bums.


Kram kram!!





Av Victoria - 10 november 2009 20:50

Det har jag varit idag.. jag har städat tvättat och till och med dammsugit i sängen.


Jag har ju jobbat flera dar irad och var ledig idag sen jobbar jag igen och ändå hade jag haft en massa energi som jag inte har när jag är ledig flera dar.. kan det vara så att jag bli lite lat när jag är ledig för länge Skrattande


Imorgon är det bubbelpool dax på jobbet vilket inte är helt fel fast jag blir otroligt trött efteråt.


Nu är det dax för desperate och sen blir det sängen som är renbäddad och ren.


Kramis!!!

Av Victoria - 9 november 2009 13:24

Nu har jag precis bokat resa till stockholm, jag och Wirva åker på fredag till Liza och ska klappa hennes bebismage.

Ska bli jätte mysigt!!


Igor vår söta vovve sov hela natten utan att gnälla eller skälla ,jag tror det kommer funka kanon med honom.

Det är en tysk jakt terreier (tror jag det hette) och han är 6 månader.

  


 Vi hr en liten deal jag och Nicke Skrattande eftersom han fick köpa hund så ska jag få en ny soffa men vi ska vänta till efter jul med att köpa den för det är ju inte det smartaste just nu med  hundvalp.

Jag vill ha en sån som Jessica och magnus köpte på Boom.,, så otroligt skön att sitta i.

Men det blir senare som sagt.


Nu ska vi dricka lite kaffe här på jobbet.


Kramis!


Ovido - Quiz & Flashcards