Alla inlägg den 28 november 2009

Av Victoria - 28 november 2009 19:59

Igår hade Wirva sin kompis Emily här och då lekte vi skönhetsalong.. det var roligast att göra mig fin vilket de verkligen tyckte jag blev, oj oj vad pappa kommer tycka du är fin nu sa Wirva

  

Sen julpyntade vi lite jag och Wirva och det här luciatåget tog hon god tid på sig och var noga med att ställa ut  

Jag tycker om att ha barnjulpynt. 


Idag hade vi det super mysigt i Birsta, jag och Emma hittade lite julklappar och vi fikade billigt fika på Ikea resturangen.

        


Oj nu började visst Robinsson.


Puss!!



Av Victoria - 28 november 2009 09:47

God morgon!

Idag ska jag och Wirva åka till     

och trängas lite med alla andra med Emma Rickard och Elina. 

Wirva hoppas att  hon kan var i boll havet ett tag om det inte är fullt där.


Jag har läst ut boken nu    och den var jätte bra och gripande.


Kärlek och stålull - Att växa upp med en utvecklingsstörd mamma

Lisbeth Pipping berättar i boken om sin svåra uppväxt med en utvecklingsstörd mamma och två små systrar. Det är en självbiografisk berättelse om en utsatt och plågad barndom, men också om överlevnad och revansch. Trots svårast möjliga utgångsläge kunde Lisbeth vända sina villkor och skapa sig ett bra liv.

Idag är Lisbeth gift och mamma till två barn. Hon är en ofta anlitad och mycket uppskattad föreläsare i frågor om barn till utvecklingsstörda föräldrar.


jag kan rekommendera den om ni gillar självbiografier.


Kram och trevlig lördag på er nu ska jag hoppa in i duschen.


Ovido - Quiz & Flashcards