Alla inlägg under augusti 2010

Av Victoria - 16 augusti 2010 11:23

Nu är jag ledig igen!! I Nio dagar!!

Så himla skönt och vädret är på min sida.

 

Wirva är på fritids nu men jag ska hämta henne redan klockan ett då ska vi gå på badet med Alina och Sofie och kanske Christine och Elli och Jessica och tjejerna.

 

Jag måste smörja mig med faktor idag.. igårkväll var jag jätte röd i ansiktet, trodde inte solen var så varm nu.

 

Nicke och Wirva hade hittat massor med kantarller    mums att ha hemma.

Är bra att Nicke tar sig för att göra det för jag hatar att plocka svamp, har blivit deras grej att göra tillsammans vilket ju är bra.

 

Promenaderna gick bra till jobbet och hem imorse.. kände lite i ena foten bara. (skavsåret).

Det är verkligen skönt att gå.. när jag väll börjat känns det som jag kan gå hur långt som helst så nu ska jag försöka göra det minst tre ggr i veckan!!

 

Nu ska jag fixa lite lunch.

 

Pusss   

 

Vågen visade minus 2 kg på en veckan.. alltid en början ..:)

 

 

 

Av Victoria - 15 augusti 2010 18:10

 

Vilken underbart härlig dag vi har haft!!!   

Vi gick på badet vi hade sån tur att Tim och Nettan oxå kom så Tim badade med Wirva hela tiden så jag kunde slappna av och sola och babbla med Nettan.

 

Nu är Nicke och Wirva och plockar svamp och jag ska strax ta en promenad till jobbet, hoppas det funkar med skavsåren som har läkt ganska bra.. tar ett par andra skor den här gången.

 

Pussss!!

 

 

Av Victoria - 15 augusti 2010 10:15

God Morgon!!

 

Idag mår jag mycket mycket bättre, behövde ej ta nån alvoedon imorse.

Igår var vi på alnö hos Nickes pappa och Ketty på kräftfest, jag åt dock bara två kräftor.. tycker det är lite kladdigt och jobbigt att äta.

Wirva hade jätte kul med sina låtsasakusiner Elli och Alina.

 

Jag har ju jobbat andra natten av tre inatt så efter imorgon är jag ledig igen     i ganska många dagar.

Vi åker ju till stockholm jag och Wirva, våran sista semstertripp denna sommar.

Ska bli såååå kul!!!!

 

Idag är det jätte fint väder så vi måste ut.. vet bara inte vad vi ska hitte på.

Kanske bad.. eller nån lekpark.

 

Nu ska jag först ta en dusch iallafall.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Victoria - 13 augusti 2010 10:09

Nu är Wirva oxå förkyld.. typiskt.

Vi har inte feber nån av oss så det är  ju bra iallafall.


Inatt skrämde jag livet ur Nickes mamma, jag kollade klockan på mobilen vid ett tiden, Wirva låg brevid och hade precis hostat en massa så jag vaknade av det.. när jag la tillbaka telefonen råkade jag ringa henne så jag hörde lite svagt nån som ropade hallå men fattade inte först vad det var.

Jag vet ju själv hur rädd man blir om det ringer mitt i natten.


Jag och Wirva och lilla Igor har slappat i soffan hela morgonen.. är inte ofta jag gör det men det var riktigt skönt.

Nu ska jag fixa tvåveckorssalladen som jag inte orkade igår.. kände mig så möglig(Emmas uttryck) och sjuk då.

              Nu ska jag ta en alevedon..

                                            har ont i huvet.

Jag jobbar ju inatt och tänkte göra det ändå trots förkylningen.


Av Victoria - 12 augusti 2010 18:52

Den här ska jag göra strax..

Mycket smaskig är den!!!


2-veckors-sallad

1,5 l strimlad vitkål
3-4 grovt rivna morötter
1 finstrimlad purjo
2 strimlade paprikor i olika färger


(Blandas i en 3 l plastburk med lock)


Blanda i en kastrull och ge ett snabbt uppkok:
1 dl rapsolja
1 dl äppelcidervinäger
1 dl vatten
1 tsk salt
1 msk socker
4 tsk salladskrydda


Häll dressingen het över grönsakerna och sätt på locket, skaka burken lätt så dressingen fördelar sig.

Jag brukar dock ta lite mindre olja, äppelcidervin., och vatten plus att jag har lite vitlökskrydda i.
Och den räcker inte i två veckor... är så himla god så vi brukar mumsa i oss den ganska fort.
Av Victoria - 12 augusti 2010 08:36

Jag har blivit lite förkyld..    hoppas det går över fort.


Idag ska jag och Wirva följa med Johanna när hon ska med barnen till frissan och vara barnvakt åt den som inte klipper sig.. men det är inte förrän kl. två.

Nu håller jag på att tvätta (igen) jag ska även skura av golven här hemma och göra helgfint.

Vi får främmande av Leif och Kicki på lördag, de stannar bara på fika innan de åker hemåt.


Nedräkningen har börjat inför vår resa till stockholm, bara 7 dagar kvar tills vi åker... på tal om det så ska jag passa på att hämta ut biljetterna idag när jag ska på stan.


Nu ska jag surfa lite.





Av Victoria - 11 augusti 2010 17:50

Wirva hade haft kanonkul på Fritids, skönt !!

När jag hämtade henne möte vi upp gamla grannarna på deras dagis och åkte till Sidsjö trädgårdscafe där vi tänkte fika men de hade stängt..  vi åkte då till stan istället och gick till Barista och fikade DYRT .. 25 kronor för en festis tex.

Tur vi hade så mysigt så det var värt det!

  


Sen hade vi sån tur jag och Wirva att vi fick följa med dem hem och blev bjudna på middag där. (Nicke jobbar över idag)


Nu sitter Wirvisen och slöar i soffan och tittar på bolibompa, vi ska strax ha lite tjejkväll och måla naglarna.


Två bloggningar idag.. visst är jag duktig Emma ?!

 

Av Victoria - 11 augusti 2010 10:38

Det är nog min kropp nu... jag gick både till jobbet och hem i morse, var riktigt skönt faktist förutom ett litet irriterande skavsår jag fick igårkväll som inte var så skönt idag.. jag tror faktist jag måste köpa nya skor att gå i på mina promenader.

Cykeln behövdes pumpas så därför gick jag istället.


Wirva är sin första dag på fritids idag på längre.. jag hoppas det går bra, hon var lite orolig att hon ej skulle ha någon att leka med.. lillstumpan.


Nu är jag ledig igen framtill fredagkväll, skönt!!


Nä nu ska jag kolla lite bloggar och sen hoppa in i duschen.


        Bye bye.

Ovido - Quiz & Flashcards