Alla inlägg under april 2010

Av Victoria - 19 april 2010 07:55

Wirva är sjuk ..riktigt hängig faktist, hon hostar så det låter som lungorna ska lossna och har feber... mitt lilla hjärta.

Jag förstod det redan halvfem imorse när hon kom till mig och kröp ner och somnade om på engång.. inte likt henne.


Jag har knäppt en del kort i helgen som jag ska lägga in på den andra datorn senare idag och visa här för den som vill se.


Nu ska jag först pyssla om min sjukling som inte ens vill äta glass.. bara dricker saft gör hon, hon ville ej nån macka till frukost heller.


Kram kram!!


Men jag är ändå glad idag för min kollega som är så sjuk har vaknat nu.. äntligen ett framsteg!!

Av Victoria - 16 april 2010 08:38

Skönt med helg även om jag varit ledig hela veckan   


Hos doktorn igår gick det jätte bra, hon trodde inte det kunde vara Igor utan att eksemen har kommit pga av den här extremt kalla vintern som varit, vi fick en lite starkare cortison som vi (jag) ska smörja i två veckor plus mjukgörande och faktist såg det bättre ut redan imorse.. känns så himla skönt om de äntligen försvinner.


Jag brukar läsa lite olika bloggar och på en blogg hittade jag ett fiskrecept som vi testade igår som var super smaskigt.


Du kan göra ris, kokt potatis eller mos till. (vi hade kokt potatis och morötter)
1. Ta fram en traktörpanna och blanda däri 1 dl creme fraiche 2,5-3 dl vatten 2-3 msk senap (dijon tog jag) och 1,5 fiskbuljong (tärning) koka upp så det tjocknar till. (jag tog 2 dl lättcreme fraiche och 2 dl vatten)
2. Skär ca 550 g torsk (eller annan vit fisk) i 4-6 bitar och lägg i gojset, peppra lite och låt sjuda 5-10 min under lock.
3. Klipp lite gräslök på det hela innan servering med tex riset och kanske lite kokta ärtor eller sommargrönsaker till.
Färdigt!


Prova ni oxå jag lovar att det var riktigt gott!!

Liza min kusin testade det oxå och de gillades även hemma hos dem.


Nu ska jag fixa lite med kläderna jag ska sälja på bytesmarkanden nästa helg.

Och sen i eftermiddag är vi bortbjudna jag och pirwan till Anna och co.


pössss!!!




Av Victoria - 15 april 2010 08:45

Strul blogg.... igår strulade mina inlägg får se om det går bättre idag.


Idag ska mitt lilla hjärta till doktorn och hon är jätte nervös...  vaknade jätte tidigt imorse och var orolig att de ska ta ett blodprov.

Men det kommer säkert gå bra när vi väll är där.

Efter doktorn ska vi åka på cafe och fika med farmor/svärmor.


Igår var vi hos Hjalmar, Viola och Maria och satt ute och fikade trots att vädret inte var det bästa, solen kom fram lite då och då men när jag kom hem var jag knall röd i fejset av solen och märken efter solglasögonen.. solen är jätte stark  så jag ska faktist införskaffa en dagkräm med solskydddaktor (bra va Alex   )

är inte bra att bränna sig ju.


Nä nu ska jag röja undan här..  städar tvättar och ska dusha och tvätta håret  och fixa håret innan doktorn 11.30


Ciao!!

    


Det bästa jag har   

Av Victoria - 13 april 2010 16:18

Wirvis pirwis var jätte glad när jag hämtade henne idag   .

Hon hade lekt med kompisar hela dan så det var ju skönt att höra.

Det som kan vara bra att få vara själv nån gång är att hon kanske tänker på om det är nån som är själv att den får leka med henne.


nu ska jag fixa middag.

Rösti och bacon blir det.


Av Victoria - 13 april 2010 08:43

Usch jag har verkligen inte sovit bra inatt..  jag har tänkt hela natten på en arbetskollega som är jätte sjuk.. hon är en sån fin människa och jag hoppas så att hon överlever.

Wirva drömde även en hemsk dröm inatt så hon vaknade och grät så jag låg hos henne en stund.


Wirva skrutt var lite lessen igår när jag höll på att fixa henne för natten för hon hade inte haft nån att leka med igår och de hon frågat hade sagt att hon ej fick vara med.. det gör så ont i mig när hon är lessen..

nu brukar ju inte hon ha problem att ha nån att leka med.. jag pratade iallafall med fröken om det nu på morgonen så jag får hoppas det är en gladare tjej jag hämtar i eftermiddag.


Nu håller jag på att tvätta för fullt.. jag har köpt ännu ett tvättmedel och tvättar utan sköljmedel för att se om Wirvas eksem blir bättre.. nu använder jag Neutral.

   jag läste  att de burkar använda det tvättmedlet på barnsjukhuset.


Sen ska jag ta en promenad in till stan och lämna in en semesteransökan hos min chef.


Kram och ha en bra dag!

Av Victoria - 12 april 2010 19:28

VIlken härlig dag vi har haft!!


Efter skolan  så hämtade jag och Wirva hennes cykel och cyklade upp till Maria Hjalmar och Viola där vi myste, fikade och solade (jag inte Wirva) hela eftermiddan, det var så himla mysigt och nu känns det att våren är här   


Ni som känner mig vet ju att jag har ganska lätt att bli brun och efter den här eftermiddan har jag fått lite färg... skönt för då känner man sig så mycket fräschare.


Nu sitter pirwan och väntar på mig, vi ska se ett av hennes favvis program halvåtta hos mig.

Så jag måste rusa.


Kram kram!!

Av Victoria - 12 april 2010 19:28

VIlken härlig dag vi har haft!!


Efter skolan  så hämtade jag och Wirva hennes cykel och cyklade upp till Maria Hjalmar och Viola där vi myste, fikade och solade (jag inte Wirva) hela eftermiddan, det var så himla mysigt och nu känns det att våren är här   


Ni som känner mig vet ju att jag har ganska lätt att bli brun och efter den här eftermiddan har jag fått lite färg... skönt för då känner man sig så mycket fräschare.


Nu sitter pirwan och väntar på mig, vi ska se ett av hennes favvis program halvåtta hos mig.

Så jag måste rusa.


Kram kram!!

Av Victoria - 12 april 2010 08:37

Och snart är jag ledig i en vecka, ska bli himlans skönt!!!

Jag hr ju jobbat tre nätter irad nu och känner mig lite mör i kroppen efter att ha sovit i en mycket obekväm säng plus att jag sover lite på aga.


Igår var vi ju till Töva en sväng vilket var trevligt.


Wirvisen hade med sig sin cykel och premiärcyklade.

   hon blev jätte arg på mig när hin var tvungen att ha det där fula galonbyxorna..   det börjas verkligen nu ,HJÄLP..

hon ville helst ha gympaskor att leka i idag på skolan.. skruttungen.


När vi kom hem rensade vi äntligen bort allt skrot som hamnat på balkongen under vintern och jag tog även bort julslingan som jag inte kommit åt tidigare.. lite pinsamt faktist att ha haft den där så länge..


Idag när jag kommer hem ska jag fixa lite mer vår där på balkongen... när kan man plantera blommor i blomlådan?

Sen ska jag hämta skrutten tidigt eftersom Nicke lämnade henne tidigt (06.15)

då ska vi vara ute ha jag lovat.


Igår i bilen sa Wirva ngt så gulligt, hon hade en fundering om att det verkligen inte kommer passa att heta Wirva änr hon blir en tant, hihi.

Barn och deras funderingar, så underbart!!


puss!!


Ovido - Quiz & Flashcards