Alla inlägg under april 2009

Av Victoria - 26 april 2009 10:06

Det är så härligt att våren har kommit!!  Finns bara ett litet problem och det är hur man ska klä sig tycker jag...


Nu ska jag och Wirva strax in till stan, hon ska på söndagsskolan och jag på gudstjänst.. haha eller oxå sitter jag ute och solar när hon är där.

På lappen vi fick när hon började på söndagskolan stod det att vi föräldrar gärna kan gå på gudstjänst när barnen är på söndagskola....

Sen i eftermiddag jobbar jag och ikväll ska jag tillbaka till bergeforsen och se om jag tjänat några pengar ihelgen..hoppas hoppas..


Ha en bra dag i solen det tänker jag ha iallfall!! jag kan ju lixom sola lite på jobbet.


p.s Wirvas lugg klippte jag nu på morgonen, hon bestämde sig för kort lugg själv.


Kramis!!!

Av Victoria - 25 april 2009 18:59

Imorse hämtade Jessica mig tidigt så att vi kunde åka till bytesmarkanden och fynda barnkläder och sen hjälpa till lite där.. jag har vikt och vikt och vikt kläder.

jag fyndade en stor påse med massa fina kläder, Wirva blev jätteglad!!


Wirvisen har varit på teater (Daff Daff)  med mormor och sen efter det har vi ätit pizza tillsammans det var mysigt förutom ett otrevligt telefonmeddelande.


Just det ja jag och jessica var även en sväng i birsta och köpte skor, jag köpte ett par gympaskor och ett par ballerinaskor ,köpte även ett par skor åt mamma ....jag är så snäll!! ( ta tre betala för två) hehe.


kramis!!

Av Victoria - 24 april 2009 20:31

Idag när jag var och handlade så precis utanför dörrarna mötte jag två killar som hade stoppat massor med fläskfile innanför jackorna , de tappande  flera när de sprang och efter dem kom en kassörska.. som inte fick tag i dem tyvärr.

 Wirva blev väldigt imponerad och lite smårädd att jag hade träffat riktiga Tjuvar...


Till middag mumsade vi i oss ost och skinkpaj  men den blev jätte vattning ... mycket konstigt tyckte jag ända tills jag kom på att jag gjort äggstanningen utan ägg..hehe.. smaken var bra iallafall som tur var.


Nu ska jag sega i soffan med Nicke och äta glass, jag köpte färdig marängsvissglass har aldrig smakat den men det är ju choklad i så det borde va gott..;)


Kramillikram!!



Av Victoria - 23 april 2009 17:57

Wirvas lugg har blivit ganska lång nu så jag funderar på att hon ska få spara ut den men  jag har inte bestämt mig än.. vad tycker ni? 

Hon är ju liksom söt i båda..


I dag hade jag fin främmande från Njurunda, Malin var här och det var trevligt, vi unade oss till och med att gå ut och äta lunch(utan barn)  på resturangen här brevid och sen på eftermiddan var vi ute jag och Wirva, hon lekte med Eddie och Hjalmar och jag satt i linne och solade och pratade skit, very nice!


Nu ska jag sy lite tror jag... har lite projekt på G.


Kramis!!!


Av Victoria - 22 april 2009 21:58

Idag hade jag utbildning på förmiddan och sen jobbade jag resten av dan men imorgon är jag LEDIG!!! så skönt ska det bli även om jag har massor att göra med alla kläder som ska säljas.

På eftermiddan ska vi iallafall vara ute jag och Wirva och få sol på oss :)


Wirva var så rolig nu ikväll hon sa lite argt   -mamma du får inte sälja alla mina kläder jag vill ju spara till mina ungar, hehe.


Vi hittade papperna på moppen men jag kunde inte ta den idag för vi  måste köpa ett nytt batteri.. 

Jag (Nicke) ska även fixa till Emmas cykel (hon har fått min) så att jag  kan börja cykla till jobbet (ibland) och bränna lite fläsk på vägen haha.

Fast det går ju betydligt snabbare att ta moppen....:)


Nu ska jag surfa runt lite snabbt innan jag hoppar i säng så  go natt säger jag till er!!



Av Victoria - 21 april 2009 18:19

Det har jag haft.

 På förmiddan så fixade jag med en massa kläder jag ska sälja på bytesmarknaden och sen nu på eftermiddan har jag suttit med min chef och gjort sommar schemat vilket inte var det lättaste att få ihop.


Imorgon hoppas jag att jag kan ta moppen till jobbet, Nicke håller just nu på att leta nåt papper så att vi kan ställa på den igen... men tyvärr har vi inte världens bästa ordning på alla papper..  ska faktiskt ta mig i  kragen nån dag och köpa pärmar och rensa upp där..


Ikväll är det desperate housewife och ugly betty så jag vet vad jag ska göra från åtta.


kram och hej då!!



Av Victoria - 20 april 2009 10:02

Jag älskar henne så det gör ont:)


Imorse när vi kom till dagis ville Wirva gå hem igen och det har typ aldrig hänt..lillstumpan. 

Jag tror det beror på en incident som hände på skärtorsdan när hon var hos en kompis och de gjorde ett bus som kompisen sen skyllde  på henne när det upptäcktes och Wirva blev jätte jätte lessen över det, hon var nog lite nervös att träffa henne.

Jag ringde dagis nyss och då gick allt bra iallfall och de lekte som vanligt.


Nu ska jag jobba lite innan vi ska sätta oss ute i solen som snart kommer till altanen...slitsamt jobb jag ibland, hehe.



Av Victoria - 19 april 2009 20:22

Vi gick till den där lekparken jag och Wirva (mamma hann inte följa med) 

Jag hade kameran med så jag tänkte bjuda på lite bilder, jag kom bara med på ett litet hörn... på den bilden snurrrar vi runt på en snurrgrej.


Imorgon är det jobbdag för mig men sen på tisdag är jag ledig igen förutom ett möte med chefen kl tre, vi ska göra sommarschemat.


Vi har plockat fram Wirvas cykel nu ikväll, hon har ju redan cyklat en massa men det har varit i Töva på en cykel hon fick låna av dem men imorgon är det äntligen premiärcykling till dagis vilket Wirva har längtat efter LÄNGE =)


Nu ska jag fixa kläder inför morgondagen.


Kramis!!



Ovido - Quiz & Flashcards