Alla inlägg under februari 2009

Av Victoria - 10 februari 2009 07:56

Bilen är fixad=)

Skönt och det blev inte så våldsamt dyrt heller bara att hoppas att den håller nu.


Jag har lite bilder från igår på andra datorn som jag tänkte visa men där sitter Wirva och spelar så det får bli senare idag.


Idag ska jag och Wirva träffa hennes kompis på eftermiddan och gå på öppna förskolan och ikväll ska vi till Birsta med mamma (mormor) och handla lite presents till alla födelsedagar,

 jag ska även titta på ett laptopbord på Ikea,

nån som har sånt tro... jag får skit ont i ryggen när jag sitter i soffan och håller på med datorn... det går ju  att gömma bordet bakom fåtöljen när jag inte använder det .


Nu ska jag ge min trollunge lite gröt.


Kram och trevlig dag!!



Av Victoria - 9 februari 2009 08:56

Nu är skrutten på dagis och jag väntar på Jessica som ska komma hit efter hon varit hos sjukgymnasten, jag håller på baka scones som vi ska mumsa i oss =)


Den här veckan består av födelsedagar , två av mina systrar fyller år och min sambo och på lördag ska Wirva på kalas till Leo som hon redan har bestämt att hon ska gifta sig med, hihi.


Nu ska jag skynda mig och hämta tvätt innan Jessica kommer.


Hörs säkert sen idag.


Kram!!



Av Victoria - 8 februari 2009 20:01

När super divan Madonna kommer till Göteborg i sommar har hon en del krav.


1. 30 nattduksbord ska finnas till hennes förfogande
2. kalorifria japanska grönsaker.
3. 69 gitarrer
4.12 sömmerskor
5. 4 st frysar fyllda med is
6. En helt ny oanvänd toalett som kommer testas innan
7. Ett lekrum ska skapas för hennes barn
8. luftkonditionering förbjuds oavsett väder
9.Dussintals vita höga rosor ska fylla hennes omklädningsrum som också ska vara vit
10. Ljus som är gjorda av citron,citrongräs,te,kanel och myrra
11. En walkin på 100 kvd meter med plats för minst 3500 ombyten
12. Evil eye ljus som ska skydda mot andar
13. 5000 flaskor kabbalah vatten
14. 16 cateringföretag tillgängliga dygnet runt.
15. ett fot spa
16. Desinfektionsmedel
17. 4 handmålade tavlor

Jag undrar hur hon ska hinna använda allt...

30 nattduksbord kan jag inte heller förstå ,hehe undra va hon ska göra med dom:)


Kramis!!


Av Victoria - 8 februari 2009 13:41

Och fy vilket snö kaos det är ute..


Wirva fick sig iallfall en fin hjälm och jag fick en fin väska att ha datorn i :) Wirva valde färg på den med och dessutom var den på rea, me like!


Nicke är i garaget nu och grejar med bilen så hoppas hoppas att det går att få till..


Nu vill wirva spela lite.

kram kram!!

Av Victoria - 8 februari 2009 09:36

Igår när vi var på väg till farmor så gick bilen sönder... självklart när vi stod längst fram i ett rödljus....  Tyvärr tror Nike att den har skurit sig helt.. dyrt dyrt dyrt....

Vi lånade iallfall en bil och när vi väl fått hem våran skitbil  åkte vi till farmor där vi fick god mat, stek potatis och god sås och till efterrätt fick vi semlor..mums fillibaba!

Farmor hade även stickat fina lila vantar till wirva.


Idag ska vi till birsta en sväng, Nicke ska på biltema och jag och Wirva ska på stadium och köpa en rosa hjälm, hon har velat ha det hur länge som helst så nu ska hon få det.


Nu ska jag klä mig och mitt troll, just nu är hon utklädd till Madicken i sommar klänning :)

Av Victoria - 7 februari 2009 14:27

Det bara vräker ner här... jag börjar faktist bli less.... jag vill ha  SOMMAR nu!!   men det är ju iallafall kul för alla barn med snö..


Nu är vi påväg från Jessica och magnus och ska vidare på nästa ställe och bli bjudna på middag, hehe

 Vi ska till min svärmor och hälsa på.


Gårdagskvällen var mysig, vi åt tacos (gott), var på gården och segade sen i soffan med lite gotta!


Nu ska jag fixa till mig det sista.


Auf wiedersehen"!!!



Och ikväll börjar melodifestivalen.. jihaaa!!!



Av Victoria - 6 februari 2009 08:31

Idag känner jag mig inte utsövd... 

tolv vaknade Wirva första gången och ville ha täcket så jag sprang in till henne och två vaknade hon och var kissnödig och vågade inte gå själv på toa och sen fem var hon bajsnödig.....gäsp..


Hon har nu på morgonen hunnit leka prinsessa och stöka ner sitt rum en massa och vi var på dagis 07.45


Nu ska jag städa lite (ovanligt va?) och baka thekakor  som vi ska ta med till Jessica och Magnus ikväll, vi ska sova över där igen.


Kram och trevlig Fredag!!!




Av Victoria - 5 februari 2009 19:49

Jag och jessica hade en jätte mysigt dag i birsta, tyvärr gick tiden alldeles för fort bara =)


Här hemma blev det sen hemlagade hamburgare..eller hemlagade... jag stekte dem själv, hehe.. blev ingen "skräp" mat iallafall.


Wirva har precis somnat och hon ville absolut somna med flätor så att håret skulle vara lockigt imorgon... jag kommer ihåg när jag själv sov med flätor vilket inte alltid var så bekvämt men vill man va fin ....


Nu ska jag ligga på min spikmatta en stund.. skönt!!


Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards