Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Victoria - 25 februari 2009 11:20

Ugnspannkaka!


5 ägg

5 dl mjölk

5 dl vatten

5 dl mjöl

lite salt 

och om du vill steker du bacon och lägger först i den smorda plåten med hög kant och häll sedan på smeten.


Grädda 225 grader i ca 30- 40 minuter


Det här är det bästa receptet jag har provat på ugnspannkaka


till detta har vi lingonsylt och rivna morötter



Av Victoria - 25 februari 2009 08:47

det gick inte alls nå bra att kolla henne idag..   Jag ska ringa bvc och boka en tid istället...


Idag ska vi middags gäster jag och Wirva (nicke jobbar sent) Naila Vendela och Wilma kommer hit och äter ugnspannkaka men först ska vi gå på öppna förskolan som ju på onsdagar har pyssel som ju min pysselunge älskar..:)


Ha en bra onsdag mina vänner!!!


Emma!!  recept kommer under dan på ugnspannkaka :)



Ovido - Quiz & Flashcards