Alla inlägg den 7 december 2009

Av Victoria - 7 december 2009 10:58

Dessa ska jag baka nån dag!!!

Är så otroligt goda.

Leilas rocky road

Detta är världens godaste godis. Jag verkligen älskar detta recept och jag lovar att det kommer att bli en ny godisfavorit för er också!

-

Leilas rocky road

Foto: TV4

Färdigt på: 40 min
Ingredienser

12 kakor
 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
 2 påsar dumlekola
 2 nävar mini marshmallows
 3 dl salta jordnötter
 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.


Mums!!!

Av Victoria - 7 december 2009 09:39

Så himla skönt att va ledig!! 

Den här helgen har varit lite jobbig men kul.

Igår hade vi ju fullt upp. Först kalas hos Hanna som fyllde 4 år

    

Kul med kalas tycker Wirva   


Sen var det  dax för paketinslagning och pyssel stund på frälsningsarmen  (öppna förskolan)

   Wirva hade köpt en Hello Kitty docka som hon noggrant valde ut på barnens hus.


Sen efter det var det dax för lilla Almas namngivningsfest där vi fikade lite mer.:)


Idag ska jag städa här hemma vilket jag alltid får göra efter en jobbhelg   

sen ska jag och Jessica åka och sola faktist, ska bli skönt att få lite färg i mitt bleka ansikte, jag har ju tur att jag lätt blir brun så en gång brukar räcka.


Sen ska vi hämta Wirva (jag och Nicke) som är hos farmor idag och julpysslar, vi skulle även bli bjudna på middag.  


Vet ni va som irriterar mig extremt mycket... när folk är otrevlig och sura mot mig utan anledning.. .:( 


Nu ska jag kolla lite bloggar och sen sätta igång med dagens sysslor.


Kram kram!!

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards