Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Victoria - 11 augusti 2009 19:48

Chokladmousse lightrecept chokladmousse
Chokladmousse recept med väldigt lite fett och socker, men ändå god. På bilden är chokladmoussen garnerad med physalis.

God chokladmousse med vispade äggvitor vilket ger det här receptet väldigt få kalorier.

Klocka Tid: 10 minuter

Muffins 2 portioner

laktosfritt Laktosfritt

glutenfritt Glutenfritt

Du behöver: Gör så här:

Vispa äggvitor och socker med elvisp till ett fast skum (det ska gå att vända upp och ner på bunken).

Blanda försiktigt ner kakao och rör till en jämn och fin smet.

Klicka ut chokladmoussen i portionsglas. Låt ev. stå i kylen, men inte mer än en timme.

Garnera med färsk frukt eller bär (t.ex. apelsin, blåbär, hallon) och servera!

Vinn en låda med bra mat!


Tror faktist jag ska testa nån dag..


Mitt nyttiga liv har gått bra idag oxå.. bara en liten kaka slank ner hos Johanna och Jimmy.


Funderade ett tag på att gå ut och gå men jag har ont i magen...( den är nog i chock av allt nyttigt, hahahaha!!) slappar i soffan istället.


Kram!

Av Victoria - 11 augusti 2009 07:03

När jag var påväg hem från jobbet kom den en bil och körde om mig och i den satt det ungdomar som skrek åt mig och försökte skrämma mig.. vilket de lyckades med oxå.

Jag kom ihåg reg numret även denna gång så jag tror faktist jag ska kolla upp det och ringa till den som äger bilen som förmodligen är en förälder till nån av dem och hoppas att de får en utskällning...  jag kanske ska låtsas att jag ringer från polisen, hehe.


Wirvisen är hemma igen, hon  åkte latsbil med Arne när han skulle till jobbet vilket hon tyckte var kul förstås.

Idag ska vi ha en date med grannarna.. vi får se vad vi hittar på.. blir nog inget bad iallfall för nu regnar det för fullt..


Nä nu blire frukost.


Jag har börjat äta nyttigt igen...  klarade faktist hela dan igår  =)


Kramis!!

Ovido - Quiz & Flashcards