Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Gomorron!

Av Victoria - 27 november 2010 06:16

Klockan är 06.16 en lördag morgon och jag är frivilligt uppe...

kan bero på att jag somnade strax efter åtta igår.. dvs att jag missade IDOL.

Men jag läste att min favorit åkte ut..   

Värsta party bruden är jag.. unnade mig två glas vin och sen   

  



Här hemma har det varit lite tråkigt de sista dagarna.. Nicke kom hem i torsdag och hade tappat synen på ena ögat, han hade fått en blödning i ögat han har opererat som gjorde att det blev alldeles grumligt i hela ögat.

Men förhoppningsvis kommer synen tillbaka.. men det vet inte vad blödningen beror på, han är sjukskriven iallafall och får ej  anstränga sig.

Kan ju tänka mig hur stressad jag skulle bli själv om synen försvann..

Nu håller vi tummarna att allt går bra.


Mitt nyttiga liv går fortfarande bra även om det inte händer så himla mycket på vågen..?  Minus tre kilo idag..eller det är ju på två veckor så det kanske är bra ..?

Jag vill ju att det ska gå fort!

Promenerar ca 45 eller mer nästan varje dag..  

Det känns i kroppen att den mår bättre.


Idag ska jag fixa lite advent i vardagsrummet.. dvs byta lampan mot en julstjärna på fot..;)

Eventuellt byter jag gadiner oxå..


Ikväll ska Pirwan på Discokalas något hon längtar efter, hennes fina kompis Miranda fyller år.


Om nån timme ska jag klä mig varmt och ta med min trogna promenadkompis Igor på en prommis.. är minus 11.8 här, lite för kallt tycker jag men klär man sig bra så går det ju att vara ute.


Nu har Wirva tjatat under hela det här inlägget om att få sitta vid datorn .. tjatmaja.

Hon ska titta på Barda som hon missade igår.


Ha en bra lördag!!


Pussss  


 
 
Ingen bild

Liza

27 november 2010 18:11

härligt att sooooova, snark!! :) Du är duktig som är ute på dina dagliga promenader trots kylan. Trevlig kväll, kram kram.

Victoria

27 november 2010 21:31

Jag går mig varm ..;)
Trevlig kväll till dig oxå.
pussss!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 12 april 2011 12:41

Har tappat blogglusten helt faktist.. men den kommer kanske tillbaka.   Det har hänt ganska mycket sen sist.. Jag o Nicke har separerat så jag och Wirva letar en ny lägenhet här i närheten,  helst vill vi bo nära hennes skola, vi kollade på en ...

Av Victoria - 2 mars 2011 13:09

Igår va jag och lilla Pirwan med mamma i birsta, mamma hade lovat att Wirva skulle få köpa kläder eftersom hon var så sjuk förra veckan. Det var en mycket lycklig tjej som kom hem.. eller iallfall tills hon upptäckte att munkjackan hon köpt hade ...

Av Victoria - 27 februari 2011 06:59

Här har vi som vanligt varit vakna länge trots att det är söndag men idag vaknade jag faktist före Wirva, 04.15 var jag superpigg..   Häromdan var jag på lite dåligt humör (var hungrig innan middan..) Wirva ritade lite snabbt en teckning till mig...

Av Victoria - 24 februari 2011 09:51

Fy vad jag var hängig igår eftermiddag och kväll, jag hade helt sjukt ont i huvudet och mådde lite illa men idag mår jag bra igen! Skönt de!  Jag var helt säker på att jag skulle bli sjuk men förmodligen var det bara krafterna som tog slut, har j...

Av Victoria - 22 februari 2011 08:19

Det är synd om Wirva.. hon är verkligen inte pigg   . Idag är hon dock lite bättre än igår när hon kräktes om vartannat plus hostan,snoret och febern. Det är inte magsjuka (tror jag) utan hon kräktes för att magen var tom och när hon åt så kom de...

Ovido - Quiz & Flashcards