Alla inlägg under februari 2010

Av Victoria - 16 februari 2010 09:27

Wirva tycker väll inte att det var nån super bra regel men hon accepterade den  eftersom hon vet att det gör så på hennes favvis program Familjen Annorlunda.


Igår smakade hon på woken men hade nog redan bestämt innan att hon ej gillade det så det blev bara nån tugga och sen fick hon inget mer förrän kvällsfikat.....och det utan gnäll.



Hoppas ni andra har en bra dag.. här skiner solen men det är kallt ...om det blir lite varmare  i eftermiddag när jag ska hem från jobbet tänker jag ta en promenad.


Nu ska jag greja lite!!


kram kram!!



Av Victoria - 15 februari 2010 11:35

Tänker börja med att rekommendera en bra matblogg som min kompis Maria har.

http://www.skoggrensmat.blogspot.com/   jag tycker själv det toppen att få tips.


Idag har jag en ledig dag efter att ha jobbat hela helgen och den kom passande eftersom jag har sovit jätt dåligt inatt konstigt nog.. . jag har vaknat ca en gång i timmen ..gäääässspp   

Jag har dock hunnit med en del redan, först en lång promenad med Igor sen direkt efter det var jag och handlade middags mat för tre dagar vilket är duktigt för att vara mig..

Idag blir det min favvis, kyckling wok med den gudomligt goda terraki såsen i.

  

Från och med idag börjar vi med en ny regel här hemma som jag snodde från Familjen Annorlunda, Wirva är ju väldigt petig i maten ..(vilket till viss del beror på mig...)

I programmet var det en familj som åt Tacos varje fredag om barnen smakade av maten under veckan,Wirva ska få sin absoluta favvorätt pannakaka om hon smakar maten under veckan... får se hur det går.


Nu ska jag bädda rent i alla sängar.


puss!!!



Av Victoria - 14 februari 2010 18:15

var det äntligen dax för födelsedagsbarnen att fylla år   

Wirva vaknade 05.15 och ville gå in och sjunga för pappa.. vi väntade dock till 07.15,strax innan jag åkte till jobbet. ( Kevin var inte så pigg då ..:)

Wirva köpte ett par stålmannen kalsonger och kevin hade köpt en T shirt sen under dan var Nicke och köpte en till present själv.. nåt himla biosystem som han bara måste ha    .


Sen efter mitt jobb var det dax för kalas hos Alexandra... vi var inte så speciellt hungriga när vi åkte därfrån

   Mums!!

   7 minuter senare.


   Tårtan som var mycket smaskig!

   Födelsdagsbarnet.


                                                        Puss på er på Alla    dar till er som läser min otroligt spännande blogg.


Kram Victoria


(Några på Nickes jobb tror att han fyllde 27 år ... ha ha ha ha ha....)

Av Victoria - 12 februari 2010 11:10

Idag ska i till Birsta jag och Wirva med svärmor.

Nicke och Alexandra fyller år imorgon så det ska inhandlas lite presents.


Wirva sa nåt så gulligt igår, mamma jag längtar så till på lördag fast jag inte fyller år själv.. jag längtar nästan mer  faktist. 


Wirvisen går ju och sjunger i en kör på frälsningsarmen och där blir hon ju lite påverkad av gud även om inte vi är speciellt troende men jag tycker inte det skadar att lära sig och framförallt lär det sig att vi ska vara snälla mot  varandra.

Men härom dan konstaterade hon att hon inte tror på gud eftersom hon brukar be till honom på morgonen när hon måste ligga kvar i sängen att det ska gå fort tills hon får kliva upp men det brukar inte  göra det..  

  


Nu ska jag fixa till mig och fundera ut vad jag ska ha på mig.. ibland (oftast) har jag lite  beslutsångest över det.


Kram och puss!!!


Av Victoria - 11 februari 2010 18:55

  är jag snygg nu?!Ha ha ha ha ha ha ha!!!

Av Victoria - 11 februari 2010 18:31

Jag har inte bloggat så mycket sista dagarna men det har inte hänt så mycket heller förutom i tisdags när vi var på Timrå badhus jag Wirva och Emma vilket var supermysigt!

        sötnosar!


 jag hoppade oxå från trampolin men den bilden bjuder jag inte på..:)


Igår vaknade jag med ont i halsen  och imorse kändes det ännu värre men just nu är det ganska ok..


Igår var det Emmas födelsedag men vi firade henne på tisdagkväll med mammas smarriga stek och gudomligt goda sås och choklad mousse till efterrätt.


Nu ska jag se på bolibompa med Wirva.


Puss!!


Av Victoria - 8 februari 2010 09:28

Usch vilken morgon vi hade, Wirva fick en sticka i foten efter att ha åkt på fötterna fram och tillbaka på vardagsrumsgolvet (med strumpor på)

hon blev helt förtvivlad och grät och skrek så jag tror hela huset vaknade eftersom hon var så rädd att jag skulle dra ut den, jag höll en tuss med olja emot och sen efter ca 30 minuter fick jag äntligen dra ut den , då var vi redan sena så jag kom lite försent idag.


Jätte härligt väder är det ute så man känner sig så mycket piggare, tänk vad lite sol kan göra... jag är inte pigg alls egentligen för Wirva vaknade 04.35 idag..


Hoppas ni andra får en härlig måndag!!


Kram!!



Av Victoria - 7 februari 2010 15:26

Morgonen började tidigt här idag.. Wirva vaknade klockan fyra och var sen  vaken.. hon fick inte kliva upp så klart men låg o sprattlade och hade sig framtill kl sex när hon fick kliva upp.

Om jag tvingar henne att vara på sitt rum ligger hon nog inte och vilar utan ritar eller nåt sånt så det känns bättre att hon ligger brevid mig och vilar sig lite iallafall.

Kan ju tilllägga att jag inte somnade förrän klockan ett inatt .. så  jag lär nog somna lätt ikväll.


Klockan elva idag var det dags för Kalas på drakborgen och Wirva var så himla fin!!  (Tilda fyllde fem år)

Jag har äntligen lärt mig hur man gör lockar med platttången.

(som ju är superlätt när man väl kan det..)

      


   Tjohoooo!!!!


Ni sitter Nicke och Wirva och spelar tv spel och jag latar mig här vid datorn.. man blir ganska trött efter tre timmar på drakborgen.


Puss!!!












Ovido - Quiz & Flashcards