Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Snart vardag.

Av Victoria - 9 januari 2011 08:24

Känns skönt att den snart är tillbaka..

blir lite hip som hap med allt under lovet.

Vi har dock haft ett toppen lov (jag har ju jobbat onsdag & torsdag)

Veckan som varit har det varit fullt upp för mig och Wirva när jag har varit ledig.

Vi har varit på himla badet med Mira och Katarina.

Wirva sa något himla kul.... hon fick en liten kallsup men sa istället

 - Mamma mamma jag fick en cyklop, hehe. Blev lite fel där.


Vi har hälsat på  Maria Hjalmar och Viola i deras nya lägenhet.

Mycket trevligt var det som vanligt när vi träffar dem.


Igår var vi på stan och fikade med Katarina och Mira    sen åkte vi hem till dem och åt tacos. 

 Jag åt nog en tacos för mycket för guud va gott det var!!

Var länge sen vi åt det och då är det ju såå gott.

Jag och Wirva har varit själva hemma hela helgen (och Igor ).

Nicke har varit i kölsjön hos mamma och  Micke, han har hjälpt Micke med nån skoter och skulle egntligen åka hem igår men det är nåt strul ( säkert dyrt ) med bilen och han hade slut på batteri i telefonen så han åker hem samtidigt som dem idag i stället.


Dagens aktivitet är Narnia 3 D.

Ska bli mysigt, var jättelänge sen vi var på bio.


Just det ja.. hon är typ tandlös nu Wirva.

 Två tänder har lossnat under en vecka och som vanligt gömmer hon tanden så att tandfen får leta.. tur att hon är duktig på det.


     Wirva tänder  tomtebloss för morfar på nyårsafton.


Nu ska jag sy gardiner till köket.

Har köpt ett jätte fint tyg på loppis (har tvättat det såklart).

Vi har vi flyttat in köksbordet igen, känns mycket lyxigt att sitta i köket och äta.

Är bara listerna och två skåp som saknas nu men toan och lillrummet är det mycket kvar på...  


Pussss   





 
 
Ingen bild

ema

10 januari 2011 09:34

du måste ju ta en bild på tandlösa wirva och lägga upp!!
puss

Victoria

10 januari 2011 10:12

SKa göra det! Båda framtänderna är borta :)
Puss!!

 
Ingen bild

Carina

10 januari 2011 09:59

Visst är det skönt att skolorna kommer igång så det blir någon ordning på rutiner o tider igen...
Mina barn har längtat jättemycket nu dom senaste dagarna och lyckan var total idag när det äntligen var dags!
Flickorna var ner till er dag på lovet för att leka med Wirva men ni var inte hemma, dom kan väl hitta på nåt tillsammans nån dag ..
Hoppas ni har haft ett bra lov! Kramiz!

Victoria

10 januari 2011 10:11

Hej.
Det skulle Wirva gärna vilja!!
Torsdag går hon hem tidigt så kanske då..?
Kram kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 12 april 2011 12:41

Har tappat blogglusten helt faktist.. men den kommer kanske tillbaka.   Det har hänt ganska mycket sen sist.. Jag o Nicke har separerat så jag och Wirva letar en ny lägenhet här i närheten,  helst vill vi bo nära hennes skola, vi kollade på en ...

Av Victoria - 2 mars 2011 13:09

Igår va jag och lilla Pirwan med mamma i birsta, mamma hade lovat att Wirva skulle få köpa kläder eftersom hon var så sjuk förra veckan. Det var en mycket lycklig tjej som kom hem.. eller iallfall tills hon upptäckte att munkjackan hon köpt hade ...

Av Victoria - 27 februari 2011 06:59

Här har vi som vanligt varit vakna länge trots att det är söndag men idag vaknade jag faktist före Wirva, 04.15 var jag superpigg..   Häromdan var jag på lite dåligt humör (var hungrig innan middan..) Wirva ritade lite snabbt en teckning till mig...

Av Victoria - 24 februari 2011 09:51

Fy vad jag var hängig igår eftermiddag och kväll, jag hade helt sjukt ont i huvudet och mådde lite illa men idag mår jag bra igen! Skönt de!  Jag var helt säker på att jag skulle bli sjuk men förmodligen var det bara krafterna som tog slut, har j...

Av Victoria - 22 februari 2011 08:19

Det är synd om Wirva.. hon är verkligen inte pigg   . Idag är hon dock lite bättre än igår när hon kräktes om vartannat plus hostan,snoret och febern. Det är inte magsjuka (tror jag) utan hon kräktes för att magen var tom och när hon åt så kom de...

Ovido - Quiz & Flashcards