Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

God morgon!!

Av Victoria - 6 oktober 2010 08:25

Ännu en ledig dag för mig ..:) Så himla skönt!

På fredag kör min jobbperiod igång och då jag jobbar mycket ett tag.


Idag ska jag träffa svärmor, vi ska först åka till nya Boom och kolla innan vi hämtar trollet på skolan och åker på stan (tror jag) och fikar på cafe.

Ska bli mysigt!

Jag ska faktist äta en prinsesstårta bit.. är så himla sugen så jag tänker unna mig det såhär mitt iveckan ..:)


Jag har kommit på en sån himla bra grej..

 Wirva vill så gärna ha månadspeng och vi har pratat om att det ska bli så .. men igår kom jag på att vi ska göra regler som hon måste följa för att få sin peng,

 tex borsta tänderna på kvällen utan tjafs ngt det blir varje dag nuförtiden.. hon tycker att hon kan göra det helt själv.

Klädtjafset som brukar kunna bli på morgonen.. vi ska välja kläderna kvällen före ,det gör vi nu oxå oftast men de brukar ej duga på morgonen.

Vi ska göra reglerna tillsammans så att hon får vara delaktig.


Idag var jag världens dummaste mamma eftersom hon inte får gå själv till skolan och korsa två vägar.. visst är jag såå  hemsk..  

  


Igår möblerade jag om i vårat överfulla vardagsrum och nu har jag fått till en möblering som funkar ganska bra, nu kan vi iallafall sitta vid köksbordet och äta... har lixom inte så höga krav längre.


Nu ska jag ta en dusch och tvätta håret.


Puss!!!!  


Jag längtar massor till mina nära i stockholm!! Ska boka in en resa snart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 12 april 2011 12:41

Har tappat blogglusten helt faktist.. men den kommer kanske tillbaka.   Det har hänt ganska mycket sen sist.. Jag o Nicke har separerat så jag och Wirva letar en ny lägenhet här i närheten,  helst vill vi bo nära hennes skola, vi kollade på en ...

Av Victoria - 2 mars 2011 13:09

Igår va jag och lilla Pirwan med mamma i birsta, mamma hade lovat att Wirva skulle få köpa kläder eftersom hon var så sjuk förra veckan. Det var en mycket lycklig tjej som kom hem.. eller iallfall tills hon upptäckte att munkjackan hon köpt hade ...

Av Victoria - 27 februari 2011 06:59

Här har vi som vanligt varit vakna länge trots att det är söndag men idag vaknade jag faktist före Wirva, 04.15 var jag superpigg..   Häromdan var jag på lite dåligt humör (var hungrig innan middan..) Wirva ritade lite snabbt en teckning till mig...

Av Victoria - 24 februari 2011 09:51

Fy vad jag var hängig igår eftermiddag och kväll, jag hade helt sjukt ont i huvudet och mådde lite illa men idag mår jag bra igen! Skönt de!  Jag var helt säker på att jag skulle bli sjuk men förmodligen var det bara krafterna som tog slut, har j...

Av Victoria - 22 februari 2011 08:19

Det är synd om Wirva.. hon är verkligen inte pigg   . Idag är hon dock lite bättre än igår när hon kräktes om vartannat plus hostan,snoret och febern. Det är inte magsjuka (tror jag) utan hon kräktes för att magen var tom och när hon åt så kom de...

Ovido - Quiz & Flashcards